Obsah stránky
Zápis z projednání záměru rekonstrukce Pražské ulice
Submenu
Na úvod starosta města pan Mgr. Rudolf Salvetr přivítal
všechny přítomné rezidenty
a podnikatele z Pražské ulice. Podotkl, že Pražská ulice je poslední ulicí
v historické zóně města, která není zrekonstruovaná. Vyjádřil přítomným své pochopení, že toto
rozhodnutí bude zásah do jejich každodenního nejen soukromého, ale zároveň
pracovního a podnikatelského života. Závěrem svého úvodního slova zdůraznil, že
rekonstrukce se netýká pouze povrchu vozovky a chodníků, ale je nutné rekonstruovat
zastaralou kanalizační a vodovodní síť, veřejné osvětlení a další potřebné sítě.
Dále se ujal slova vedoucí hospodářského odboru pan František Kocfelda.
Přítomné seznámil s bližšími informacemi, současným stavem silničního
provozu a navrhovaným řešením. Denně projede Pražskou ulicí přes pět tisíc
vozidel (osobních aut, autobusů MHD a nákladních aut), stávající vozovka má
šíři osm metrů a podél celé ulice v obou směrech platí „zákaz stání“. Na
přelomu roku byla provedena studie zaměřená na hlukové zatížení,
s výsledky studie byli účastníci rovněž seznámeni. V prezentaci ujistil
vlastníky nemovitostí, že se při realizaci nezapomene na již vybudované a
fungující prvky například ventilace sklepů atd.
Navrhované řešení počítá s vozovkou o šíři 6,5 m a šířkou podélných stání 2 m. Šířka oboustranných chodníků bude proměnná od 1,7 do 3,2 m. Podélné stání je navrženo s ohledem na zajištění rozhledů při výjezdu z jednosměrných ulic (Václavské a Čs. Legií), od ulice Dobrovského po Zlatnickou po pravé straně a dále až k náměstí po levé straně. Napojení ulic do Pražské bude řešeno jako křižovatky, v křižovatkách u parkovišť budou vysazené plochy. Přechody pro chodce budou vyvýšeny nad úroveň vozovky o pět centimetrů. Povrch vozovky a podélných stání je navržen z dlažebních kostek, povrch chodníků ze žulových desek tzv. „Plzeňská dlažba“. Podélné stání bude časově omezeno. Návrh uvažuje se zklidněním dopravy na celém území historické části města – „zóna 30“.
Stavba bude prováděna za úplné uzavírky ve dvou etapách s umožněním průjezdu z příčných ulic. Zásobování jednotlivých provozoven bude možné řešit individuálně po dohodě se zhotovitelem stavby. Nejprve bude provedena rekonstrukce vodovodu a dalších sítí, vozovky a částí chodníků o šíři cca 0,5 m. Zbylá část chodníků zůstane jako obsluha pro pěší. Následovat bude rekonstrukce zbylých částí chodníků.
Realizace akce se předpokládá v době od července do října 2020, pokud bude zajištěno potřebné stavební povolení. Pokud nebude zajištěno, tak začátkem roku 2021 (do pouti).
Po skončení prezentace dostali slovo občané.
Dotazy a odpovědi:
1. zda zůstanou provozovny v ulici přístupné pro zákazníky – ano, pro pěší,
2. jakým způsobem bude zajištěna možnost zásobování – po dohodě se zhotovitelem,
3. bude možnost provizorního parkování po dobu rekonstrukce – pouze v omezené době po dohodě se zhotovitelem,
4. zda je nutné zúžit vozovku a zřídit podélné parkovací pruhy – vyžadují to příslušné předpisu a normy,
5. kolik bude zřízeno parkovacích stání – cca 25 PM,
6. povrch řešit raději z asfaltobetonu – proběhne jednání se SPÚ Plzeň a KHS Plzeň,
7. termín realizace raději na jaro 2021 – bude ještě projednáno.
Na internetových stránkách města bude zřízen odkaz, kam budou průběžně vkládány všechny potřebné informace.
Zapsal: Bc. L. Broukal, F. Kocfelda HO MěÚ Klatovy