9. Žádosti o informace

Žádost o informace, příjem žádostí a dalších podání
(články 2-8 Pravidel pro zajištění přístupu k informacím)

Zveřejňování informací (obsah)

 

1)      Město Klatovy (dále jen město) jako povinný subjekt je povinno zveřejňovat informace uvedené v ustan. § 5 zákona.

2)      Ostatní informace jsou zveřejňovány dle obecně závazných právních předpisů, rozhodnutí orgánů města a vedoucích pracovníků městského úřadu v rámci kompetencí vymezených zákonem o obcích a organizačním řádem městského úřadu.

 

Způsob zveřejnění informací (formy)

Město zveřejňuje informace těmito způsoby:

a)       na úřední desce

b)      v denním tisku a sdělovacích prostředcích

c)       na podatelně městského úřadu - k nahlédnutí předpisy, možno vyzvednout tiskopisy a formuláře

d)      způsobem umožňujícím dálkový přístup.

 

Stanovení doprovodných informací

Doprovodné informace dle § 3 odst. 4 zákona nejsou zveřejňovány automaticky, ale sdělovány při poskytování informací na základě žádosti.

 

Ochrana údajů

Zveřejňování a poskytování některých údajů může být vyloučeno, případně omezeno. Děje se tak jen za dodržení podmínek stanovených právními předpisy.



Okruh vnitřních pokynů a personálních předpisů

 

Za vnitřní pokyny a personální předpisy městského úřadu dle § 11 odst. 1 písm. a/ zákona jsou zejména považovány:

·         směrnice o zprac. účetnictví, pokladních operacích, inventarizaci majetku

·         pokyny k provedení prověrek a kontrol (např. BOZP)

·         stanovení paušálů cestovních náhrad

·         směrnice pro automobilovou dopravu

·         požární a evakuační řád

·         podpisový řád

·         směrnice o oběhu dokladů

·         pracovní a organizační řád městské policie

·         pracovní náplně

·         pravidla pro hospodaření s prostředky sociálního fondu

 

Povinnosti a postup při vyřizování žádostí o poskytnutí informací

Ústně a telefonicky podané žádosti vyřizují volení zástupci, vedoucí zaměstnanci i ostatní zaměstnanci v rámci své působnosti dané Organizačním řádem městského úřadu v Klatovech. Písemně podané žádosti v souladu s § 14 zákona jsou evidovány dle svého charakteru v podatelně městského úřadu, na jednotlivých odborech MěÚ a v sekretariátu. Žádosti podané jinde (na služebně městské policie, v příspěvkových organizacích apod.) jsou předány k vyřízení příslušným zaměstnancům k zaevidování a vyřízení. Vyřízení žádosti je možné způsoby dle zákona (poskytnutím, odložením, odmítnutím atd.).

Analogicky dle těchto pravidel se řídí i poskytování informací o životním prostředí –viz zákon č.123/1998 Sb., v platném znění).


 

Sazebník úhrad

Zveřejňování informací provádí město na své náklady. Za poskytování informací na základě žádosti (ústní i písemné) může Město Klatovy požadovat úhradu. Výše úhrady se stanoví dle sazebníku:

 

1. Náklady na pořízení kopií, tisk a skenování dokumentů

 

Kopírování a tisk

Formát

Provedení

Jednostranně

Oboustranně

A4

barevně

12 Kč

23 Kč

A4

černobíle

3 Kč

5 Kč

A3

barevně

23 Kč

45 Kč

A3

černobíle

4 Kč

6 Kč

Skenování

Formát

Jednostranně

Oboustranně

A4

2 Kč

3 Kč

A3

3 Kč

4 Kč

 

2. Náklady na opatření technických nosičů dat

CD/DVD disk – 20 Kč

Jiný nosič – individuální kalkulace podle pořizovací ceny

 

3. Náklady na mimořádně rozsáhlé vyhledání informací

Hodinová sazba za práci spojenou s mimořádně rozsáhlým vyhledáním informací – 320 Kč

 

V případě, že bude Město Klatovy požadovat úhradu za poskytnutí informace, písemně oznámí tuto skutečnost spolu s výší úhrady a způsobem jejího vyčíslení žadateli před poskytnutím informace.