Obsah stránky
9. Žádosti o informace
Submenu
Žádost o informace, příjem žádostí a dalších podání
(články 2-8 Pravidel pro zajištění přístupu k informacím)
Zveřejňování informací (obsah)
1) Město Klatovy (dále jen město) jako povinný subjekt je povinno zveřejňovat informace uvedené v ustan. § 5 zákona.
2) Ostatní informace jsou zveřejňovány dle obecně závazných právních předpisů, rozhodnutí orgánů města a vedoucích pracovníků městského úřadu v rámci kompetencí vymezených zákonem o obcích a organizačním řádem městského úřadu.
Způsob zveřejnění informací (formy)
Město zveřejňuje informace těmito způsoby:
a) na úřední desce
b) v denním tisku a sdělovacích prostředcích
c) na podatelně městského úřadu - k nahlédnutí předpisy, možno vyzvednout tiskopisy a formuláře
d) způsobem umožňujícím dálkový přístup.
Stanovení doprovodných informací
Doprovodné informace dle § 3 odst. 4 zákona nejsou zveřejňovány automaticky, ale sdělovány při poskytování informací na základě žádosti.
Ochrana údajů
Zveřejňování a poskytování některých údajů může být vyloučeno, případně omezeno. Děje se tak jen za dodržení podmínek stanovených právními předpisy.
Okruh vnitřních pokynů a personálních předpisů
Za vnitřní pokyny a personální předpisy městského úřadu dle § 11 odst. 1 písm. a/ zákona jsou zejména považovány:
· směrnice o zprac. účetnictví, pokladních operacích, inventarizaci majetku
· pokyny k provedení prověrek a kontrol (např. BOZP)
· stanovení paušálů cestovních náhrad
· směrnice pro automobilovou dopravu
· požární a evakuační řád
· podpisový řád
· směrnice o oběhu dokladů
· pracovní a organizační řád městské policie
· pracovní náplně
· pravidla pro hospodaření s prostředky sociálního fondu
Povinnosti a postup při vyřizování žádostí o poskytnutí informací
Ústně a
telefonicky podané žádosti vyřizují volení zástupci, vedoucí zaměstnanci i
ostatní zaměstnanci v rámci své působnosti dané Organizačním řádem městského
úřadu v Klatovech. Písemně podané žádosti v souladu s § 14 zákona jsou
evidovány dle svého charakteru v podatelně městského úřadu, na jednotlivých
odborech MěÚ a v sekretariátu. Žádosti podané jinde (na služebně městské
policie, v příspěvkových organizacích apod.) jsou předány k vyřízení
příslušným zaměstnancům k zaevidování a vyřízení. Vyřízení žádosti je možné způsoby
dle zákona (poskytnutím, odložením, odmítnutím atd.).
Analogicky dle těchto pravidel se řídí i poskytování informací o životním
prostředí –viz zákon č.123/1998 Sb., v platném znění).
Sazebník úhrad
Zveřejňování informací provádí město na své náklady. Za poskytování informací na základě žádosti (ústní i písemné) může Město Klatovy požadovat úhradu. Výše úhrady se stanoví dle sazebníku:
1. Náklady na pořízení kopií, tisk a skenování dokumentů
Kopírování a tisk
Formát |
Provedení |
Jednostranně |
Oboustranně |
A4 |
barevně |
12 Kč |
23 Kč |
A4 |
černobíle |
3 Kč |
5 Kč |
A3 |
barevně |
23 Kč |
45 Kč |
A3 |
černobíle |
4 Kč |
6 Kč |
Skenování
Formát |
Jednostranně |
Oboustranně |
A4 |
2 Kč |
3 Kč |
A3 |
3 Kč |
4 Kč |
2. Náklady na opatření technických nosičů dat
CD/DVD disk – 20 Kč
Jiný nosič – individuální kalkulace podle pořizovací ceny
3. Náklady na mimořádně rozsáhlé vyhledání informací
Hodinová sazba za práci spojenou s mimořádně rozsáhlým vyhledáním informací – 320 Kč
V případě, že bude Město Klatovy požadovat úhradu za poskytnutí informace, písemně oznámí tuto skutečnost spolu s výší úhrady a způsobem jejího vyčíslení žadateli před poskytnutím informace.